Ako bojovať proti detskej obezite?

Ako bojovať proti detskej obezite?

10 častých chýb v stravovaní detí

  1. Nepravidelnosť stravovacieho návyku a nárazový príjem veľkého množstva jedla najmä vo večerných hodinách.
  2. Preferencia potravín s vysokým obsahom tuku a cukru, ktoré sú nevhodné, ale aj veľmi obľúbené.
  3. Nedostatočný príjem ovocia a zeleniny.
  4. Príliš málo prírodných rastlinných potravín a príliš veľa živočíšnych potravín v každodennom jedálničku. 
  5. Nedostatočný príjem tekutín.
  6. Udalosti s nadmernou konzumáciou kaloricky výdatných potravín, ako napr. oslavy, sviatky a návštevy.
  7. Časté návštevy rýchleho občerstvenia.
  8. Ponúkanie nevhodných maškŕt deťom (kamaráti, príbuzní či starí rodičia).
  9. Bezmyšlienková konzumácia kaloricky výdatných potravín mimo rámca bežných jedál, častokrát pri pasívnych formách zábavy ako napr. pri hraní na počítači, pozeraní na televíziu alebo pri návšteve kina.
  10. Nedostatočný pravidelný pohyb a telesná činnosť športových aktivít.

Buďte vašim deťom vzorom. Je len na vás, aby ste dieťaťu ukázali, že ovocie a zelenina sú pre naše zdravie nevyhnutné a nie je to niečo, čoho by sa mali báť. Tiež ich môžete skúsiť zapojiť do prípravy jedla. Ak deťom ukážete, že znižovanie hmotnosti je nepríjemná záležitosť, tak to nebudú robiť rady. Zvoľte radšej metódy výzvy alebo súťaže. Bude to pre zábava a ani si neuvedomia, že robia niečo nepríjemné. 

Ak však vaše dieťa trpí obezitou a neviete si pomôcť bežnými radami, vyhľadajte odborníka. S ním môžete odborne prekonzultovať daný stav a poradiť sa, aké kroky a metódy sú potrebné k zníženiu hmotnosti a navráteniu zdravého stavu vášho dieťaťa. 

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest

Pridajte Komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vitajte

Prihláste sa do svojho účtu

Vytvorte si nový účet