Ako posilniť imunitu vášho dieťaťa

Ako posilniť imunitu vášho dieťaťa

Imunita predstavuje akýsi súhrn obranných mechanizmov. Pomocou nich sa náš organizmus bráni voči vonkajším škodlivým látkam, činiteľom a organizmom, ktoré vnikajú do nášho tela. V tomto článku si povieme, ako posilniť imunitu vášho dieťaťa (ale taktiež aj vašu).

Ako vieme, že je naša imunita oslabená? Najčastejšími príznakmi sú:

  • afty a herpes na perách,
  • zápal očí,
  • ochorenie dýchacích ciest,
  • dlhodobé psychické alebo fyzické vyčerpanie,
  • zdĺhavý priebeh obyčajného ochorenia.

5 + 1 tipov na posilnenie imunity u detí

  1. Dostatok kvalitného spánku

Deti spánok potrebujú najviac. Vďaka kvalitnému spánku je schopné ich telo zabezpečovať regeneráciu organizmu, vrátane imunity. Deti do jedného roka by mali spať približne 14 – 15 hodín, jeden až trojročné deti okolo 12 – 14 hodín a deti od štyroch do dvanásť rokov by mali spať okolo 10 hodín. 

  1. Pohyb a pobyt vonku na slnku

Všetci už dávno vieme, že pohyb a pobyt na slnku sú veľmi dôležité. Naučte svoje dieťa, že fyzická aktivita je kamarát. Pravidelné cvičenie totiž prispieva k tvorbe prirodzených protilátok, a to nielen u detí, ale aj u dospelých. Stačí ak dieťa bude aspoň 30 minút denne cvičiť alebo sa inak pohybovať. Najlepšie na čerstvom vzduchu a na slnku, vďaka čomu bude prijímať aj vitamín D.

  1. Primeraná hygiena

Hygienu netreba zanedbávať, ale ani to s ňou preháňať. Čo sa týka dezinfekcie a čistiacich prostriedkov, tie by ste mali používať v primeranom množstve. V opačnom prípade by ste svojim deťom skôr uškodili ako pomohli. 

  1. Podpora imunity pomocou prírodných prípravkov

Podpora imunity prirodzenou cestou je veľmi dôležitá. V strave by nemali chýbať ovocie ani zelenina. Ak je potrebné doplniť vitamíny o niečo viac, tak odporúčame prírodné varianty. Vitamínové doplnky sú skvelým pomocníkom, ak imunitný systém vášho dieťaťa nefunguje dostatočne alebo je práve chrípkové obdobie. 

  1. Otužovanie chladnou vodou a vzduchom

Deti môžete pravidelne otužovať sprchovaním chladnejšou vodou alebo plávaním. V chladnejších ročných obdobiach jednoducho chodievajte na pravidelné prechádzky na čerstvý vzduch.

  1. Čas na antibiotiká s probiotikami

Pri ľahkých infekciách sa samozrejme neodporúčajú antibiotiká, ale v prípade bakteriálnych infekcií majú svoje opodstatnenie. Netreba však zabúdať, že tieto lieky zabíjajú nielen škodlivé baktérie, ale tiež vyhubia zdraviu prospešné baktérie. Tie treba dopĺňať probiotikami, ktoré podporujú správnu funkciu zažívacieho traktu, a tým aj imunitného systému.

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest

Pridajte Komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vitajte

Prihláste sa do svojho účtu

Vytvorte si nový účet