Ako si vylepšiť spánok

Ako si vylepšiť spánok

Dospelý človek potrebuje aspoň osem hodín spánku. Avšak, každý človek má iný spánkový cyklus a dodržať to nemusí byť vôbec ľahké. Pre niekoho je ideálnych 7 hodín spánku, zatiaľ čo inému vyhovuje 6 hodín. Ako si však zlepšiť kvalitu spánku?

Vytvorte si v spálni vhodné prostredie

Nesprávne upravené prostredie vo vašej spálni môže ovplyvniť nielen to, že nemôžete zaspať, ale taktiež aj kvalitu vášho spánku. Vaša spálňa by mala byť vyvetraná, chladná a tmavá. Vyhnite sa zbytočným zvukom a svetlám v izbe. Nezabudnite často meniť posteľné prádlo a eliminovať aktivity v spálni, ktoré tam nepatria – brázdenie internetom, sledovanie televízie či vykonávanie práce. 

Majte disciplínu 

Vytvorte si večernú rutinu a spávať choďte vždy v rovnaký čas, a to dokonca aj počas víkendu. Vďaka tejto maličkosti sa vaše vnútorné hodinky upravia. Váš cirkadiánny rytmus bude regulovaný a vaše telo bude očakávať spánok v danú hodinu.

Obmedzte spánok počas dňa

Zdriemnete si občas počas dňa? Tento spánok vás rýchlo dobije energiou, ale v prípade, že máte v noci problém so spánkom, tak by ste ten poobedný mali vynechať. 

Zredukujte modré svetlo

Modré svetlo produkujú všetky elektronické zariadenia, najmä telefón a televízor. Redukujte ho najmä pred spaním. Môžete tak urobiť napríklad používaním okuliarov so šošovkami, ktoré toto modré svetlo blokujú alebo nastavením režimu na vašom telefóne, ktorý vám modré svetlo vypne. 

Choďte spať vtedy, keď ste naozaj unavený

V prípade, že máte problém so spánkom, tak sa vo vás môže hromadiť aj frustrácia zo spánku. Nebojujte s tým. Jednoducho choďte spať vtedy, keď ste naozaj unavený. Ak však nemôžete zaspať, tak robte rôzne relaxačné aktivity ako napríklad čítanie knihy, počúvanie hudby či meditáciu pred spaním.

Začnite cvičiť 

Cvičenie je liek takmer na všetko. Posilňuje cirkadiánny rytmus a stimuluje dlhšie obdobie spánku s pomalými vlnami. Ide o najzdravšiu a najhlbšiu časť spánku. Aj preto ľudia, ktorí pravidelne cvičia majú kvalitnejší spánok, hoci vôbec nemusia spať dlhšie ako iní ľudia. Pridanie cvičenia do vašej každodennej rutiny vám pomôže bojovať aj s úzkosťou a depresiou.

Vyskúšajte relaxáciu

Môže ísť o meditáciu, masáž alebo len hlboké dýchanie. Týmto môžete skvelo upokojiť myseľ a pripraviť sa na spánok.

Je to veľmi jednoduché – zatvorte oči a zhlboka sa nadýchnite. Každý nádych by mal byť dlhší ako ten predchádzajúci. So zatvorenými očami si predstavte nejaké pokojné miesto, ktoré vás upokojuje.

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest

Pridajte Komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vitajte

Prihláste sa do svojho účtu

Vytvorte si nový účet