Chia semienka ako superpotravina

Chia semienka ako superpotravina

Chia semienka sú populárne najmä vďaka svojmu zloženiu, ktoré je ozaj nutrične bohaté. Sú zdrojom nenasýtených mastných kyselín – omega 3 a omega 6, vlákniny, antioxidantov, minerálov, vitamínov a dokonca i proteínov.

Výhody chia semienok:

  • sú skvelým zdrojom energie – 30 g obsahuje 137 kcal, kvalitné proteíny, zdravé tuky, minerály, vlákninu a stopové prvky,
  • sú zdrojom vápnika, a preto podporujú zdravie kostí,
  • podporujú zdravie svalov a sú teda skvelým spoločníkom pri ich budovaní,
  • vďaka množstvu antioxidantov spomaľujú starnutie,
  • zlepšujú trávenie a pomáhajú stabilizovať hladinu cukru v krvi.

Ako pripraviť chia semienka?

Namočené vo vode

Najlepšie je chia semienka namočiť do vody. Robiť by sa to malo v pomere 1:10, tzn. približne jeden a pol polievkovej lyžice chia semienok dajte do šálky s vodou. Semienka si vytvoria gél, to by malo trvať približne 30 minút, ale pokojne ich nechajte namočené počas noci a ráno si ich môžete dať na raňajky. 

Pomixované 

Vedeli ste, že ich môžete aj pomlieť? Vytvoríte z nich múčku, ktorú pokojne môžete použiť aj ako časť múky v recepte. Týmto spôsobom zvýšite výživovú hodnotu daného receptu. Len si to predstavte. Palacinky, lievance či dokonca sušienky so skvelou výživovou hodnotou.

Ako na klíčenie chia semienok?

Chia klíčky sú veľmi chutné v šalátoch či nátierkach. Klíčením sa počet niektorých prospešných látok znásobuje. Na klíčenie chia semienok je ideálne použiť misku, do ktorej semienka uložíte na štyri dni, zalejete vodou, ktorú nebudete meniť a potom už len servírujete. 

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest

Pridajte Komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vitajte

Prihláste sa do svojho účtu

Vytvorte si nový účet