Dopĺňanie vitamínov

Dopĺňanie vitamínov

Udržiavať si obranyschopnosť organizmu je veľmi dôležité. A to nielen v období korona krízy. Budovanie imunity je pre naše zdravie prvoradé. Ako na to?

Všeobecne je lepšie, keď prijímate vitamíny zo stravy, ale nie vždy je to také jednoduché. Kto by ich mal prijímať vo forme výživových doplnkov:

  • ženy po menopauze,
  • aktívni športovci,
  • starší ľudia nad 50 rokov,
  • ľudia, ktorí sú neustále v strese,
  • malé deti (vitamín D a K),
  • ľudia, ktorí užívajú niektoré druhy liekov,
  • fajčiari,
  • tí, čo dlhodobo užívajú alkohol.

Ako dopĺňať vitamíny?

  • na jar 

Na jar je vhodné dopĺňať vitamín A (aby sme pripravili pokožku na leto), vitamín E (vhodný pri neurologických a zápalových ochoreniach) a vitamíny skupiny B (na jarnú únavu alebo nechutenstvo).

  • v lete 

Počas leta odporúčame dopĺňať betakarotén, ktorý je skvelý antioxidant – je zdrojom vitamínu A, má fotoprotektívny účinok a pomáha potláčať negatívny vplyv radikálov.

  • na jeseň

Jeseň  je jedným z tých ročných období, počas ktorého nás zastihne nádcha alebo prechladnutie. Je potrebné zamerať sa na dopĺňanie vitamínu C a kyseliny pantoténovej, ktoré môžu pomôcť pri kožných ochoreniach, slabších zápalových ochoreniach slizníc či pri vypadávaní vlasov. Na zlepšenie metabolizmu, boja proti vyčerpaniu pri fyzickej i psychickej námahe sú dobré vitamíny skupiny B. 

  • v zime

V tomto ročnom období by sme mali dopĺňať najmä vitamín D, ktorý nám kvôli nedostatku slnečného svetla chýba. Tento vitamín podporuje vstrebávanie vápnika a fosforu v čreve a je skvelým spoločníkom aj pri tvorbe a obnove kostí. Myslite tiež na vitamín C, ktorý udržuje vaše kosti, zuby, ďasná i väzivo zdravé.

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest

Pridajte Komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vitajte

Prihláste sa do svojho účtu

Vytvorte si nový účet