Prečo skúsiť 7 dní bez kofeínu?

Prečo skúsiť 7 dní bez kofeínu?

Cítite sa ráno po zobudení ešte viac unavení ako keď ste išli spať? Neviete si predstaviť začať ráno bez šálky kávy? Skúste to aj inak ako kávou. Čo tak si skúsiť aspoň 7 dní bez kofeínu?

Prečo s kávou prestať aspoň na 7 dní?

  1. Kofeín znižuje citlivosť na inzulín, čo zabraňuje bunkám, aby reagovali na hladinu cukru v krvi. Ak máte vysokú hladinu, tak to bude viesť ku zvýšenému riziku kardiovaskulárnych ochorení.
  2. Nefiltrovaná káva má najvyššie množstvo užitočných antioxidantov, no zároveň do vášho tela preniká najviac diterpénov, ktoré vyvolávajú zvýšenie triglyceridov, LDL a VLDL.
  3. Kofeín v káve zvyšuje stresové hormóny. Tie následne ovplyvnia kortizol a zvyšovanie inzulínu.
  4. Kyslosť kávy je spojená s nepohodou tráviaceho traktu. Jednoducho, tvoja črevná mikroflóra je tým narušená.
  5. Závislosť na káve nie je vôbec dobrá. Ako sa vaše telo cíti po vynechaní pravidelnej šálky?

Čo by ste mali skúsiť namiesto kofeínu?

  • nezabúdajte na správne raňajky
  • často vetrajte, príp. sa choďte prejsť do prírody
  • veľa sa smejte
  • pite viac studenej vody
  • ak ste unavený, skúste si dať žuvačku
  • vyskúšajte bylinkový čaj
  • počúvajte príjemnú hudbu
  • vystrite sa! a to najmä za stolom

Čo vás čaká po 7 dňoch bez kávy?

  • budete mať viac energie
  • vaša váha sa stabilizuje
  • zlepší sa vám pleť
Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest

Pridajte Komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vitajte

Prihláste sa do svojho účtu

Vytvorte si nový účet