Zdravé letné stravovanie pre všetkých

Zdravé letné stravovanie pre všetkých

Myslím si, že viaceré z nás sa zhodneme, že v lete nám chutí o niečo menej. Je horúco, človek je upotený a jednoducho mu teplé jedlo nejde na chuť. Ako sa teda stravovať počas leta? Aké jedlá uprednostniť?

Čo z jedálnička v lete vynechať?

V lete by ste sa mali vyhnúť jedlám, ktoré sú mastné. Ide najmä o potraviny obsahujúce živočíšne tuky – mäso, vajíčka a mlieko. Tieto potraviny by mali byť konzumované iba dostatočne tepelne spracované. 

Základom by malo byť ovocie a zelenina

Do svojho letného jedálnička zaraďte veľa ovocia a zeleniny. V tomto období ich nájdete aj na trhoch. Veľmi chutné pre vás určite budú aj ovocné či zeleninové smoothies, ktoré vám dodajú množstvo vitamínov, živín a energie.

Rýchle a ľahké obedy

Leto praje rýchlym, čerstvým a predovšetkým ľahkým jedlám. Pri spracovaní dajte prednosť vareniu pred vyprážaním. Zabudnite tak na celodenné varenie, ale poďte do toho jednoducho.

Doprajte si dostatok vitamínov

V lete si doprajte vitamín A, ktorý nájdete v mrkve, malinách, marhuliach, paradajkách, masle či rybách. Tiež myslite na vitamín C. Ten sa nachádza v ovocí – čierne ríbezle, citrusy, jahody, maliny, kiwi, černice, ale aj v zelenine – paprika, kel, paradajky, zemiaky a karfiol. Dopĺňať by ste mali aj vitamín E, ktorý sa nachádza v rastlinných tukoch, olejoch, zelenine, obilných klíčkoch a zelenine. 

A čo letné stravovanie u detí?

To má tiež svoje osobitosti. Mali by konzumovať ľahko stráviteľné a výživné jedlá. Nezabúdajte však najmä na pitný režim, keďže u detí vzniká  dehydratácia rýchlejšie ako u dospelého jedinca. 

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest

Pridajte Komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vitajte

Prihláste sa do svojho účtu

Vytvorte si nový účet